Friday, July 13, 2012

Donderdag 12 juli 2012



Bij het wakker worden horen we het: tik, tik, tik....  Dat is het geluid van regen op het dak van de camper.  Ships!!!!  Nou ja, het is nog vroeg en we willen hier nog een dagje blijven, dus nemen we eerst op ons gemak een kopje koffie op bed en daarna blijf ik nog lekker even liggen lezen.  En ja hoor, de regen verdwijnt.  Het is nog steeds zwaar bewolkt, maar de temperatuur is heerlijk en we kunnen dus lekker buiten zitten.  Allereerst wil ik wat puzzelen (ik ben sinds kort verslaafd aan sudoku) of lezen, maar nee hoor, de buurvrouw zit ook buiten en begint te praten.  Leuk hoor, maar ze kan de rem niet vinden!  Frans heeft inmiddels zijn puzzelboekje al opzij gelegd en ik pak een pakketje van Variaatjes (Uhum, alleen miniaturisten weten wat ik hiermee bedoel!) en ga lekker zitten knutselen.  Mijn eerste mini werk deze vakantie.  We zeggen (hopelijk op de juiste momenten) een keer ja, of nee, of hmmm.  Geven af en toe ook een beetje input, maar voor 12 uur, en dat overdrijf ik niet, weten we de hele ziektegeschiedenis, vakantieverhalen, familiegeschiedenis, inclusief exes van man en dochters, etc. ect.  Normaal heb ik een slecht geheugen, ik hoop dus maar dat het nu ook slecht werkt en dat ik het spoedig allemaal vergeet. HaHa.  We snappen nu dat manlief zo kien is om met de was naar de wasserette te gaan en voor een paar uur te verdwijnen.  Maar och, laat ik niet te negatief doen.  Het zijn aardige mensen en het is in ieder geval beter dan de ervaring die we hadden bij Mt. Molloy.

Af en toe breekt het zonnetje even door, maar het heeft er toch moeite mee. Het blijft echter redelijk droog.  We zitten in de heuvels en zoals je op eerdere foto’s ziet hangen de wolken erg laag en miezert het zo’n beetje de hele dag, maar niet genoeg om ons te hinderen.  Later in de middag gaan we nog even terug voor een wandeling naar het park waar de waterval is.  We ontmoeten er de reisgids uit Cairns weer, die zijn tweede toer doet deze week en maken een gezellig praatje.  Daarna lopen we nog even de weg op en af, want er zijn niet veel wandelpaden en hebben dan weer genoeg gewandeld.  Toch nog even een paar foto’s van het kampeerterrein en de omgeving:






Ik voeg er nog een paar aan toe van de vegetatie: een boomstam prachtig met mos begroeid en een boom met een epiphyte (moet hier de NLse spelling nog even van opzoeken) op het topje van een tak in de vorm van een varen.



No comments:

Post a Comment