Sunday, June 21, 2009

10 juni 2009

De campervan om 9:30u naar de garage gebracht. Hebben daar gewacht tot de banden waren omgewisseld, de wielen uitgelijnd en de stuurspeling is verholpen. Klaar om 12:00 uur. De campervan geparkeerd, naar het postkantoor gelopen om de brief te halen. De brief was nog niet aangekomen, zei men. Het nummer van de barcode gegeven, maar ze konden niet nagaan waar het was. De computer werkte niet. Ze gaven mij daarom maar een telefoon nummer dat ik moest bellen. Ik vertelde hun dat het om een express brief ging die al een week onderweg was!!! Ik moest toen mijn naam opschrijven en het bleek dat hij bij DONK lag (en niet zoals in Australië gebruikelijk bij Van der Donk!) De brief was er dus en aangekomen op de 9de.

Na het eten naar Centrelink (voor het inleveren van de formulieren), maar daar was geen JP. (Een Justice of the Peace, te doen gebruikelijk om een handtekening te verifiëren en het bewijs te leveren dat ik nog in leven was – dit voor mijn AOW) Ze stuurden mij toen naar het Court House (gerechtsgebouw). Uitgelegd waar het papier voor was en het werd getekend. Terug naar Centrelink. Daar moesten we wachten, omdat alles nagekeken moest worden en dat duurde even. Toen alle papieren in orde bleken en getekend moest de persoon van Centrelink ook nog tekenen. Na al dat gedoe heb ik gevraagd voor een kopie van alle papieren. Dat heeft ze gedaan. Daarna gezocht naar een winkel waar ze de juiste V-snaar hadden. Bij no. 3: Ja hoor! Na het boodschappen doen heb ik de V-snaar er op gelegd om zeker te zijn dat het paste.

Getankt, Marion een SMS gestuurd en daarna weer gaan rijden. Het sturen was wel even wennen. Een road train haalde mij in. Ik kon de campervan niet op de weg houden in de berm. Terug op de weg ging de camper richting road train.

Gestopt voor de nacht bij de Mathison Rest Area: S15 08’24” E 131 41’06”













Summary
10 June 2009
The campervan went in for some repair and after that they went and picked up the express letter at the post office. From there to Centrelink, Court House and back to Centrelink to get everything properly signed. They also bought a new V belt, the right size this time, and travelled to a stop for the night. Steering was still not optimal.

No comments:

Post a Comment