Tuesday, July 6, 2010

7 juli - Gearriveerd

Hier ben ik weer. Die verrassing werkte goed. We kwamen aanrijden toen de kinderen buiten aan het spelen waren. Madeleine herkende de campervan het eerst en toen onze gezichten en liep schreeuwend naar binnen, naar een verbijsterde vader, die dacht dat er een ongeluk gebeurd was op straat. James volgde kort er op. Fijn om te zien dat de familie het leuk vind als je onverwacht arriveert. Misty mocht mee naar binnen en geheel onverwachts voelde ze zich meteen thuis. Snuffelde in alle hoeken om te zien of het allemaal wel naar de zin was en kon toen niet genoeg krijgen van de attentie die de kinderen haar gaven. Haar hele korte leventje is ze doodsbenauwd geweest van vreemden en vooral kinderen, maar het is alsof ze voelt dat Mady en James geen kwaad in de zin hebben.

Voor het avondeten hadden we nog een een pan erwtensoep over die we vakkundig hebben weten te strekken voor een familie van zes en Stefan bewees zich een goede kok door pannekoeken te bakken voor na.

Natuurlijk moesten we ons verdedigen op de Wii met diverse spelletjes. James won uiteraard de bokswedstrijd met mij, maar ik wist me goed te verdedigen tijdens een tennis match. Het auto racen ging Frans en mij geen van tweeen goed af, maar och, we zitten niet langer achter het stuur van de campervan, dus wat geeft het. :-)

Toen was het vroeg naar bed voor Stefan en mij, want natuurlijk wilden we vanochtend om 4 uur de wedstrijd Nederland – Uruguay niet missen. Hoera, door naar de finale dus. En wat een sof, ik zal waarschijnlijk de spanning van een ‘live’ wedstrijd moeten missen, want dan zitten we op de weg naar huis en weinig kans dat je in de country ergens om 4 uur in de ochtend terecht kunt om tv te kijken. Als het nu de Socceroos waren geweest........

Enfin, voorlopig nog maar niet druk over maken. We zitten hier gezellig en lekker warm (centrale verwarming doet wonderen!) en we zien wel wat er allemaal nog in het vat zit voordat we weer thuis zijn. Ik zou graag nog wat foto's laten zien, maar mijn (foutieve) camera 'vreet' batterijen en ik moet eerst 6 paar opladen voordat ik weer verder kan. Tot ziens....

Summary in English

Back again. The planned surprise worked well. Madeleine recognised our campervan first and when she also saw our faces she ran inside, screaming, to a startled daddy who thought an accident had happened. James followed suit. It’s always nice to be welcomed like that, especially when you arrive so unexpectedly. Misty was allowed inside, so she was happy too. She inspected every corner of the house and after that felt safe enough to move around freely. She got a lot of attention from the children and couldn’t get enough of it. It’s amazing though, because in her short life she’s always been afraid of strangers and children in particular would scare her out of her wits. Not so Mady and James. It’s like she feels they love her.

For dinner we had some pea and ham soup left and made it stretch for the whole family. Stephen showed his skills in the kitchen and presented us with pancakes for dessert after good Dutch tradition.


Of course we had to defend our skills on the Wii with various games. James of course won the boxing match, but I managed to prove my skills with tennis. However, car races were beyond Frank and me, but hey, who cares. We’re no longer behind the steering wheel of the campervan. :-)

After that it was an early night for Stephen and me, because we wouldn’t want to miss the match The Netherlands vs. Uruguay. Hurray, through to the final!!! But, such bad luck, I’ll miss the sensation of watching the final, because we will be on the road back home and we’ll also be somewhere in the country where there will hardly be a chance to watch tv at 4am. It would have been different altogether if the Socceroos would’ve been involved…..
 Anyway, I am not going to run hot or cold over it. We’re here with the family and it’s nice and warm to boot (central heating does wonders!) so we’ll see what happens before we’re back home. I would have loved to show some pictures, but my (faulty) camera seems to swallow the batteries.  I have to recharge 6 pairs before I can do anything.  So long....

No comments:

Post a Comment