Thursday, July 2, 2009

1 t/m 3 juli 2009

1 juli 2009

Vertrokken om 9:15. De motor startte meteen en het wegrijden was geen probleem. Onze bedoeling was om naar een stopplaats te rijden op ong. 111 km afstand: S 31 34’40” E 130 08’36”

Dat was met een mooie uitkijk op de top van een klif. We passeerden de stopplaats, maar die was afgesloten. Er was nog een ander stopplaats met uitkijk vanaf de klif, maar die was ook afgesloten.

Moesten stoppen voor een wombat die weg aan het oversteken was en toen weer terug rendde. Ik moest wachten met de foto tot een vrachtwagen met aanhanger voorbij was.

wombat, in de rechterhoek van de voorruit


hier begint de Nullarbor Plain (De boomloze vlakte)


S 31 21’53” E 131 16’02” 37km E van het Roadhouse
S 31 32’02” E 130 41’34” 20km W van het Roadhouse
Getankt bij het Nullarbor Roadhouse:



Omdat er vrachtwagen met brede lading in de bocht ons tegemoet kwam moest ik afremmen en de berm in. Toen die voorbij was moest ik de heuvel op, wat langzaam gaat. We werden ingehaald door een vrachtwagen met aanhanger. Half ingehaald draaide hij al naar onze kant van de weg, dus we moesten afremmen en de berm in. Ad heeft het registratienummer opgenomen. Dat gebeurde om 14:07 op 88 km voor Ceduna.

Gelijk daarna haalde ons een vrachtwagen met brede lading in. We moesten remmen en opnieuw de berm in. Verderop stond de vrachtwagen stond langs de weg in Charra. We zijn gestopt om daar naar het politie bureau te gaan. Dit was gesloten. In Ceduna aangekomen zijn we daar naar het politie bureau gegaan. De agente schuurde een stuk papier van een blad en begon wat gegevens op te schrijven. Dat was om 15:30.

Hebben boodschappen gedaan en zijn doorgereden naar het Airport Caravan Park: S 32 07’21” E 133 41’25”. Zijn naar het stadscentrum gelopen. Daar begon het regenen, maar we zijn toch nog een stuk van de pier opgewandeld.







uitleg over het trekken van de walvissen




Ceduna caravan park


Aantekening van Marion: Toen ik op Google Earth naar het caravan park zocht kwam ik iets ongewoons tegen dat ik je niet wil onthouden. Vanuit de lucht zie je een struisvogel 'uitgetekend' in het land. Dit is waarschijnlijk op een heel kunstzinnige manier gedaan door de aanplant van struiken in een anders vlak stuk grasland. Een leuk gezicht vanuit de lucht zo vlak bij een vliegveld: 32 07'04.06"S 133 41'50.55"E

struisvogel in het veld


2 juli 2009

begin week 10

Vandaag water bijgevuld en het toilet geleegd. Vertrokken om 8:45. De lucht is donker en af en toe regent het. Gestopt in Streaky Bay voor koffie.



Daarna nog wat gewandeld. Naar Venus Bay gereden: S 33 14’14” E 134 53’06”





Het weer is slecht met regen en sterke zijwind. Naar Elliston gereden en gestopt voor lunch: S 33 56’48” E 135 16’12”







Na een lange, vemoeide reis zijn we gestopt bij de Sheringa South rest area: S 34 15’57” E 135 25’19”

We zitten laag aan diesel hopen dat we de volgende pomp nog halen. Helemaal vergeten door het mooie landschap en het weer. Oooops! Het landschap verandert van groen en bomen tot dor met kleine rotsen over een uitgestrekte vlakte.

3 juli 2009

Vertrokken om 8:30 om een benzinepomp te vinden. Heb het nagekeken en de dichtstbijzijnde is bij Coffin Bay. Gelukkig was er diesel in het plaatsje Wangary. Het gebouw diende eerst als hotel. Nu is het een general store. Vanbinnen was het ingericht met een oude toonbank en een verzameling van oude spullen.

Getankt (daar kwamen we voor) en naar Coffin Bay gereden. Het ligt verscholen tussen twee landtongen. Het heeft wel wat. Ik wil daar best wonen. Gestopt in Port Lincoln. Koffie gedronken en naar McDonalds geweest. Verslag en foto’s verstuurd. Gewandeld en weer vetrokken.

Zijn gestopt voor foto van marine schip Whyalla.





Gestopt voor de nacht bij Port Bonython Road Estate: S 32 56’13” E 137 34’35”

Het zuidelijke gedeelte van de trip toegevoegd aan de kaart:

het voorlaatste gedeelte

No comments:

Post a Comment